Atorka groeit mede door dropshipment
Dat is de kop van deze blog. Ons pand is al weer te klein, hoe gaan we dit oplossen? Wij zijn hier al ruim een jaar over aan het peinzen en bekijken links en rechts eens wat gebouwen. Maar eigenlijk zitten we super goed op de huidige plek en willen we niet weg. Dus zijn we met een aantal leveranciers in gesprek gegaan. En hebben wij met een zelfde aantal leveranciers wat tests uitgevoerd. Wij gaan groeien mede door dropshipment..
Wat is dropshipment?
Dropshipment is een fulfillment methode voor webshops, waarbij de online winkel de aangeboden producten niet zelf allemaal meer op voorraad heeft.
Zodra een dropshipping-winkel een product verkoopt, koopt hij het artikel in bij een vaak buitenlandse leverancier en laat het product rechtstreeks naar de klant verzenden. De dropshipper hoeft het product zelf dus nooit in handen te hebben.
Het grootste verschil tussen dropshipping en de standaard detailhandel is dus dat de verkoper geen eigen voorraad en geen grote opslagruimte nodig heeft. Voorlopig kunnen wij dus groeien, zonder weer te verhuizen.
In plaats daarvan koopt de verkoper pas op het moment dat er een bestelling binnenkomt voorraad in bij een externe partij met een breed assortiment (over het algemeen een groothandel of fabrikant), die de bestellingen vervolgens afhandelt.
Waarom Dropshipment?
Wij kiezen voor dropshipment om een aantal redenen:
- Ruimte
- Snelheid
- Kosten
- Klimaat
Onze winkel heeft beperkt ruimte voor alle artikelen die wij inmiddels aanbieden. Maar als goede ondernemer willen wij ook doorgroeien. Er zijn zoveel mooie en interessante producten voor paard én ruiter te vinden.
Atorka x ….
Wij zijn een samenwerkingsverband aangegaan met een aantal van onze favoriete leveranciers.
Te weten:
Wist je dat?
- Dropshipment vaak maar 2 – 3 werkdagen langer duurt dan vanuit onze locatie
- Je communiceert met ons over je bestelling, gewoon in het Nederlands, wel zo makkelijk.
- Je het bestelde artikel gewoon kan retourneren en/of ruilen via ons?
- En dropshipment beter is voor het milieu, de bestelling gaat rechtstreeks naar de klant zonder een tussenstop bij ons te maken.
Een leuke reactie van een van onze klanten op dropshipment:
Net had ik klant aan de telefoon, ik vertelde haar dat jas uit Zweden rechtstreeks gaat, vanwege snelheid en klimaat. Dat vond ze echt TOP. Dat we daarover nadenken…
Vragen over dropshipment?
Mail dan met de Atorka klantenservice, ons email adres is [email protected] of bel Kim, zij weet er alles van. Het nummer is 0348446168.
Team Atorka